Fotografia macro.

CE ESTE FOTOGRAFIA MACRO?

Fluture colorat.
Fotografie macro,close up
Fluture pe floare mov.Macro/close up.Fundal blurat

Raportul dintre dimensiunea subiectului pe planul filmului (sau planul senzorului) și dimensiunea reală a subiectului este cunoscut ca raportul de reproducere . De asemenea, o lentilă macro este clasic o lentilă capabilă de rapoarte de reproducere de cel puțin 1: 1, deși adesea se referă la orice lentilă cu un raport mare de reproducere, în ciuda faptului că rareori depășește 1: 1. Fotografia macro se referă la aducerea în prim plan a subiectelor mici, uneori chiar microscopice. Detalii de flori, capul unei insecte sau marginile unei broboane de roua, toate fac parte din aceasta lume care ne inconjoara, dar pe care nu o sesizam întotdeauna.

Sfaturi  pentru fotografia MACRO.

Tantar de apa.
Fotografie macro,close up
Tantar de apa

Fiecare cameră și chiar (aproape) fiecare telefon mobil oferă astăzi un program macro. Aceste programe servesc deja foarte bine. Deci, nu aveți nevoie de echipamente speciale sau costisitoare pentru a face fotografii in zona macro sau close up. Se pot face mici improvizatii legat si de echipament,dar pentru fotografii iesite din comun, de o calitate foarte buna trebuie investit in echipament (camera si obiectiv) dar vom avea nevoie si de trepied sau blitz pentru cazurile unde avem nevoie de mai multa lumina. Mulți oameni preferă să utilizeze un trepied atunci când fotografiază macro, astfel încât fotografiile să nu se estompeze (blur) și să puteți focaliza mai bine obtinand totodata o fotografie mult mai clara (sharp). Cred că folosirea trepiedului este o chestiune de gust și nu absolut necesară. În cele din urmă, trepiedul trebuie să fie configurat și poziționat corect.

Floare violeta close up,fundal blurat
Fotografie macro,close up
Floare mov,close up,maco,fundal blurat

Desigur, lumina potrivită joacă un rol important. Cele mai bune condiții de fotografiat sunt dimineața devreme, mai ales la așa-numita oră de aur (la scurt timp după răsăritul soarelui) sau chiar înainte de apus, când soarele nu este atât de ridicat pe cer. Acest lucru vă oferă o lumină minunat caldă și moale, fără umbre grele si un frumos fundal direct, cu cercuri frumoase de lumină și reflecții, cu razele individuale de soare care cad în scena dvs. Fiti increzatori si experimentați cu culori, forme, contraste, perspective diferite, la diverse ore ale zilei și in condiții diferite de vreme.

Greiere pe floare,close up
Fotografie macro,close up
Greiere pe floare,close up

Cerințe tehnice
În mod ideal, folosim camere cu lentile interschimbabile (obiective) pentru fotografia macro, unde putem folosi lentile macro speciale. Acestea sunt disponibile în principal în lentile telefotografice standard. Există, de asemenea, lentile zoom care au o funcție macro cu o setare specială pentru intervalul apropiat. Apoi putem experimanta cu inele intermediare cu burdufuri fixe sau variabile, tuburi de extensie sau lentile close-up, care se înșurubează în filetul de filtru. Toate aceste accesorii măresc distanța dintre sistemul de lentile și planul imaginii și, prin urmare, subiectul.

Floare alba de padure
Fotografie macro,close up
Floare alba de padure

Lumile motivaționale ale fotografiei macro.
În fotografia macro, ne gândim adesea la flori sau la imagini cu insecte, dar fotografia macro se foloseste de asemenea si la exponate din colecții, cum ar fi timbre sau monede. Dar există și fotografi care se joacă cu perspective și creează astfel vederi complet noi asupra detaliilor de zi cu zi. Lucrurile mici, integrate în lumea mare. Un alt domeniu este fotografia produselor. Fotografia macro este un univers pe care-l putem descoperii si explora in fiecare moment din viata noastra.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.