Fotografia macro – close up – dincolo de imagine

CE ESTE FOTOGRAFIA MACRO?

Raportul dintre dimensiunea subiectului pe planul filmului (sau planul senzorului) și dimensiunea reală a subiectului este cunoscut ca raportul de reproducere . De asemenea, o lentilă macro este clasic o lentilă capabilă de rapoarte de reproducere de cel puțin 1: 1. Deși adesea se referă la orice lentilă cu un raport mare de reproducere, în ciuda faptului că rareori depășește 1: 1. 

Fotografia macro – close up se referă la aducerea în prim plan a subiectelor mici, uneori chiar microscopice. Detalii de flori, capul unei insecte sau marginile unei broboane de roua, toate fac parte din aceasta lume care ne inconjoara, dar pe care nu o sesizam întotdeauna.

gandacul de balegar - insecta
Gandacul de balegar
gandacul de balegar - insecta
Gandacul de balegar

Fiecare cameră și chiar (aproape) fiecare telefon mobil oferă astăzi un program macro. Aceste programe servesc deja foarte bine. Deci, nu aveți nevoie de echipamente speciale sau costisitoare pentru a face fotografii in zona macro sau close up.

Se pot face mici improvizatii legat si de echipament,dar pentru fotografii iesite din comun, de o calitate foarte buna trebuie investit in echipament (camera si obiectiv) dar vom avea nevoie si de trepied sau blitz pentru cazurile unde avem nevoie de mai multa lumina.

Mulți oameni preferă să utilizeze un trepied atunci când fotografiază macro, astfel încât fotografiile să nu se estompeze (blur) și să puteți focaliza mai bine obtinand totodata o fotografie mult mai clara (sharp). Cred că folosirea trepiedului este o chestiune de gust și nu absolut necesară. În cele din urmă, trepiedul trebuie să fie configurat și poziționat corect.

buburuza - insecta
buburuza-macro-close up
floare de camp
floare de camp
buburuza-macro-close up
buburuza-macro-close up
buburuza - close up
buburuza-macro-close up

Desigur, lumina potrivită joacă un rol important

Cele mai bune condiții de fotografiat sunt dimineața devreme, mai ales la așa-numita oră de aur (la scurt timp după răsăritul soarelui) sau chiar înainte de apus, când soarele nu este atât de ridicat pe cer.

Acest lucru vă oferă o lumină minunat caldă și moale, fără umbre grele si un frumos fundal direct, cu cercuri frumoase de lumină și reflecții, cu razele individuale de soare care cad în scena dvs. Fiti increzatori si experimentați cu culori, forme, contraste, perspective diferite. La diverse ore ale zilei și in condiții diferite de vreme.


În fotografia macro sau close up – ne gândim adesea la flori sau la imagini cu insecte. Dar fotografia macro se foloseste de asemenea si la exponate din colecții, cum ar fi timbre sau monede. Dar există și fotografi care se joacă cu perspective și creează astfel vederi complet noi asupra detaliilor de zi cu zi.

Lucrurile mici, integrate în lumea mare. Un alt domeniu este fotografia produselor. Fotografia macro este un univers pe care-l putem descoperii si explora in fiecare moment din viata noastra.

anemone de padure - floare
Anemone de padure

Camera si obiectiv: Nikon d7500 + Sigma 105 macro

poate te intereseaza si: Gobe ​​Neutral Density-Filtru ND 1000-Gobe 67mm

citeste despre: Prima zapada din Decembrie 2019

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: